Reklamační řád

Reklamační řád

GREEN LINE SLOVAKIA s.r.o.
Ďorocká 7, 940 02 Nové Zámky, Slovenská republika
IČO: 45676291
IČ DPH: SK2023092808
E-mail: info@truper.cz
Tel.: +421 918 347 756
Společnost je zapsána v Obchodním rejstříku vedeném Okresním soudem Nitra, oddíl Sro, vložka 27281/N.

1. ÚVODNÍ USTANOVENÍ

Tento reklamační řád upravuje způsob a podmínky reklamace vad zboží zakoupeného prostřednictvím internetového obchodu www.truper.cz v souladu s právními předpisy České republiky, zejména občanským zákoníkem č. 89/2012 Sb. a zákonem č. 634/1992 Sb. o ochraně spotřebitele.

Kupující je povinen se s tímto reklamačním řádem seznámit před uzavřením kupní smlouvy. Odesláním objednávky kupující potvrzuje, že se s reklamačním řádem seznámil a souhlasí s ním.

2. PRÁVO NA UPLATNĚNÍ REKLAMACE

Vyskytne-li se na zakoupeném zboží vada, má kupující právo tuto vadu reklamovat. Reklamované zboží musí být kompletní a čisté, aby mohla být reklamace řádně posouzena.

Kupující je povinen zboží používat v souladu s návodem k použití, běžnými zásadami užívání a s ohledem na jeho životnost.

3. MÍSTO A ZPŮSOB UPLATNĚNÍ REKLAMACE

Reklamaci je možné uplatnit písemně e-mailem na adresu info@truper.cz nebo poštou na adresu:

GREEN LINE SLOVAKIA s.r.o., Pavlovská 1, 16000 Praha 6

Zboží zasílejte prostřednictvím České pošty nebo jiné doručovací služby. Zásilky na dobírku nejsou přijímány. Doporučujeme zásilku pojistit.

Součástí reklamace musí být:

  • popis vady a okolnosti jejího vzniku,
  • kopie dokladu o koupi,
  • kontaktní údaje kupujícího (jméno, příjmení, adresa, e-mail, telefon, IBAN pro případ vrácení peněz).

Reklamační řízení začíná dnem doručení reklamovaného zboží prodávajícímu.

4. ODPOVĚDNOST PRODÁVAJÍCÍHO

Prodávající odpovídá kupujícímu za to, že prodané zboží při převzetí nemá vady. Zejména prodávající odpovídá za to, že v době převzetí:

  • má zboží vlastnosti, které si strany ujednaly,
  • je vhodné k účelu, ke kterému se věc obvykle používá,
  • odpovídá jakostí a provedením vzorku nebo předloze, pokud byla jakost či provedení určeno podle nich,
  • je v odpovídajícím množství, míře nebo hmotnosti.

Prodávající neodpovídá za vady vzniklé:

  • nesprávným používáním, údržbou nebo skladováním,
  • opotřebením způsobeným běžným užíváním,
  • mechanickým poškozením po převzetí zboží,
  • neodborným zásahem kupujícího či třetí osoby,
  • u zboží, které bylo prodáno se slevou z důvodu vady, na kterou byla sleva poskytnuta.

5. POSTUP PŘI VYŘIZOVÁNÍ REKLAMACE

Po doručení reklamace prodávající vystaví kupujícímu potvrzení o jejím přijetí (tzv. reklamační list), které obsahuje:

  • datum přijetí reklamace,
  • identifikaci zboží,
  • popis vady,
  • datum nákupu,
  • způsob vyřízení reklamace.

Prodávající určí způsob vyřízení reklamace bez zbytečného odkladu, nejpozději do 3 pracovních dnů, ve složitějších případech do 7 pracovních dnů. Reklamace musí být vyřízena nejpozději do 30 dnů ode dne jejího uplatnění, není-li se spotřebitelem dohodnuto jinak. Po marném uplynutí této lhůty má kupující právo od smlouvy odstoupit.

Po určení způsobu vyřízení bude reklamace provedena bez zbytečného odkladu. O výsledku bude kupující informován e-mailem nebo telefonicky.

6. ZÁRUČNÍ DOBA

Záruční doba činí 24 měsíců od převzetí zboží kupujícím. U použitého zboží činí záruční doba 12 měsíců.

V případě opravy se záruční doba prodlužuje o dobu od uplatnění reklamace do dne, kdy byl kupující povinen opravené zboží převzít. V případě výměny zboží začíná běžet nová záruční doba ode dne převzetí nového zboží.

7. PRÁVA SPOTŘEBITELE

Spotřebitel má při výskytu vady zboží následující práva:

  • Odstranitelná vada: bezplatné, včasné a řádné odstranění vady nebo výměna zboží.
  • Neodstranitelná vada: výměna zboží nebo odstoupení od smlouvy a vrácení kupní ceny.
  • Opakující se vada po opravě: právo na výměnu zboží nebo odstoupení od smlouvy.
  • Neodstranitelná vada nebránící užívání: přiměřená sleva z ceny zboží.

8. ALTERNATIVNÍ ŘEŠENÍ SPOTŘEBITELSKÝCH SPORŮ

V případě, že kupující není spokojen se způsobem, jakým prodávající vyřídil reklamaci, má právo obrátit se na subjekt mimosoudního řešení spotřebitelských sporů dle § 20d a násl. zákona č. 634/1992 Sb. o ochraně spotřebitele.

Subjektem mimosoudního řešení spotřebitelských sporů je:
Česká obchodní inspekce (ČOI)
Štěpánská 15, 120 00 Praha 2
www.coi.cz

Kupující může využít také online platformu Evropské komise pro řešení sporů:
https://ec.europa.eu/consumers/odr/

9. ZÁVĚREČNÁ USTANOVENÍ

Tento reklamační řád je platný a účinný od 01.11.2025 a je zveřejněn na webových stránkách www.truper.cz.

V případě změny právních předpisů si prodávající vyhrazuje právo tento řád upravit, přičemž aktuální znění je vždy dostupné na webu e-shopu.