Všeobecné obchodní podmínky

Všeobecné obchodní podmínky

GREEN LINE SLOVAKIA s.r.o.
se sídlem: Ďorocká 7, 940 02 Nové Zámky, Slovensko
IČO: 45676291
DIČ: SK2023092808
zapsaná v Obchodním rejstříku vedeném Okresním soudem Nitra, oddíl Sro, vložka č. 27281/N
e-mail: info@truper.cz
telefon: +421 918 347 756
web: www.truper.cz

1. ÚVODNÍ USTANOVENÍ

1.1 Tyto všeobecné obchodní podmínky (dále jen „obchodní podmínky“) upravují vzájemná práva a povinnosti prodávajícího a fyzické nebo právnické osoby (dále jen „kupující“) vzniklé v souvislosti s uzavřením kupní smlouvy prostřednictvím internetového obchodu prodávajícího umístěného na adrese www.truper.cz.

1.2 Ustanovení těchto obchodních podmínek jsou nedílnou součástí kupní smlouvy. Kupní smlouva a obchodní podmínky jsou vyhotoveny v českém jazyce. Kupní smlouvu lze uzavřít v českém jazyce.

1.3 Právní vztahy se řídí právním řádem České republiky, zejména občanským zákoníkem (zákon č. 89/2012 Sb.) a zákonem o ochraně spotřebitele (zákon č. 634/1992 Sb.).

2. REGISTRACE UŽÍVATELE

2.1 Nákup zboží z webové stránky Prodávajícího může kupující provést jako registrovaný nebo neregistrovaný uživatel. Výhodou registrace je, že kupující nemusí při každé objednávce opakovaně zadávat své osobní a doručovací údaje.

2.2 Registrovat se může fyzická osoba starší 16 let.

2.3 Kupující se může registrovat prostřednictvím registračního formuláře na webové stránce (dále jen „registrační formulář“). Je nutné, aby kupující v registračním formuláři uvedl všechny požadované údaje, tedy jméno, příjmení, e-mail, telefonní číslo, adresu pro doručování objednaného zboží a vytvořil si přihlašovací heslo. Informace zadané kupujícím v registračním formuláři musí být pravdivé a aktuální.

2.4 Přístup k uživatelskému účtu je zabezpečen uživatelským jménem a heslem. Kupující se tímto zavazuje zachovávat mlčenlivost o těchto údajích a chránit je před použitím nebo zneužitím jakýmikoli třetími osobami.

2.5 Prodávající má právo ověřit jakékoli údaje, které kupující uvede v registračním formuláři. Pokud Prodávající zjistí, že údaje zadané kupujícím v registračním formuláři jsou neaktuální, neexistující nebo nepravdivé, případně že kupující účet nevyužívá po dobu delší než 24 měsíců nebo poruší své povinnosti či práva Prodávajícího vyplývající ze smlouvy, vyhrazuje si Prodávající právo uživatelský účet kupujícího deaktivovat.

3. OBJEDNÁNÍ ZBOŽÍ A UZAVŘENÍ SMLOUVY

3.1 Po výběru zboží na webové stránce a potvrzení svého výběru stisknutím tlačítka „Přidat do košíku“ bude kupující přesměrován do objednávkového formuláře (dále jen „objednávkový formulář“). Je nutné, aby kupující v objednávkovém formuláři uvedl všechny požadované údaje (resp. zvolil příslušnou volbu), tedy jméno, příjmení, e-mail, telefonní číslo, adresu pro doručování jím objednaného zboží, údaje o způsobu úhrady ceny za zboží a způsobu doručení zboží, případně slevový kód nebo kupón. V případě, že je kupující registrovaným zákazníkem, je nutné, aby se přihlásil.

3.2 Po volbě způsobu platby bude kupující přesměrován na stránku, kde jsou shrnuty všechny údaje z jeho objednávky. Prodávající žádá kupujícího, aby zkontroloval a případně opravil jakékoli chybné údaje uvedené v objednávce stisknutím tlačítka „Upravit“. V případě, že jsou všechny kupujícím zadané údaje správné, odešle objednávku stisknutím tlačítka „Objednat s povinností platby“.

3.3 Po odeslání objednávky doručí Prodávající kupujícímu na jím zadaný e-mail potvrzení o přijetí objednávky. Doručení tohoto potvrzení o přijetí objednávky ze strany Prodávajícího neznamená uzavření smlouvy. Po doručení potvrzení o přijetí objednávky dochází k ověření dostupnosti zboží ze strany Prodávajícího a kupní smlouva je uzavřena až závazným přijetím (akceptací) návrhu na uzavření smlouvy ze strany Prodávajícího. Tato akceptace proběhne formou e-mailového potvrzení, že je zboží připraveno k vyzvednutí, resp. že bylo odesláno k doručení.

3.4 Náklady, které kupujícímu vzniknou při použití komunikačních prostředků na dálku (například telefon nebo internet) pro uskutečnění objednávky, si hradí kupující sám, přičemž výše těchto nákladů je závislá na tarifu telekomunikačních služeb, které kupující používá.

3.5 Objednávku i uzavřenou smlouvu archivuje Prodávající po dobu nejméně 2 let, nejdéle však po dobu dle příslušných právních předpisov, za účelem jejího úspěšného splnění. Objednávka ani smlouva nebudou nikdy zpřístupněny nezúčastněným třetím stranám (s výjimkou zaměstnanců a subdodavatelů Prodávajícího v nezbytném rozsahu nebo pokud Prodávajícímu vyplývá povinnost zveřejnit tyto dokumenty z příslušných právních předpisov). V případě potřeby zašle Prodávající kupujícímu smlouvu na jeho žádost.

3.6 Kupující je oprávněn koupit pouze takové množství zboží, které odpovídá běžné potřebě. Zboží koupené prostřednictvím webové stránky Prodávajícího není určeno k dalšímu prodeji. Pokud si kupující objedná nebo koupí takové množství zboží, které neodpovídá běžné potřebě, nebo pokud Prodávající na základě jemu dostupných informací usoudí, že objednané zboží bude použito k dalšímu prodeji, má Prodávající právo objednávku kupujícího zrušit. Pokud již došlo k uzavření smlouvy, má Prodávající právo od smlouvy odstoupit. V případě odstoupení od smlouvy Prodávajícím si smluvní strany vrátí všechna vzájemně poskytnutá plnění.

4. CENA ZBOŽÍ A SLEVY

4.1 Kupní cena zboží je na webové stránce uvedena jako konečná t.j. cena zboží včetně DPH a všech případných daní a poplatků. Tato cena nezahrnuje náklady na dopravu, poplatky za platbu na dobírku, poplatky provozovatele platební brány a jiné poplatky, které budou kupujícímu sděleny samostatně při vyplňování objednávky (vždy před jejím odesláním). Prodávající je plátcem DPH.

4.2 Odesláním objednávky kupující potvrzuje, že byl seznámen s tím, že podmínkou dodání zboží je zaplacení kupní ceny, případně jiných poplatků, jejichž konečná výše mu bude oznámena před odesláním objednávky.

4.3 Ceny zboží se mohou měnit. Pro kupujícího je však platná cena, která je uvedena v e-mailu potvrzujícím přijetí jeho objednávky. Součástí ceny není poradenská činnost, dopravné ani žádné jiné náklady, pokud to není výslovně uvedeno v popisu produktu. Cena zboží je určována dle platného ceníku. Zvýhodněné (akční) ceny zboží jsou zřetelně označeny symboly (jako např. „akce“ nebo „výprodej“). Platnost zvýhodněných cen trvá do vyprodání zásob nebo po dobu uvedenou u zvýhodněné ceny.

4.4 V případě, že má kupující místo doručení v zahraničí, dohodne Prodávající platební a dodací podmínky s kupujícím individuálně. Při doručení objednávky do ČR platí kupující cenu zboží a dopravu kurýrní službou.

5. PLATEBNÍ PODMÍNKY

5.1 Kupující (spotřebitel) může cenu zboží a případné náklady spojené se zvoleným způsobem platby nebo doručení uhradit jedním z následujících způsobů:

  • (a) bezhotovostně platbou platební kartou (prostřednictvím internetového rozhraní banky nebo platební brány GP WebPay);
  • (b) na dobírku, tj. při převzetí zboží od dopravce;
  • (c) v hotovosti při osobním odběru zboží na provozovně prodávajícího.

5.2 Faktura (daňový doklad) bude vystavena až po uhrazení kupní ceny zboží kupujícím a bude mu doručena:

  • (a) fyzicky společně se zbožím, pokud si kupující zvolil bezhotovostní úhradu dle bodu 5.1 (a); nebo
  • (b) e-mailem do 48 hodin po doručení zboží, pokud si kupující zvolil platbu v hotovosti nebo na dobírku dle bodu 5.1 (b) a (c).

5.3 Pro vyloučení pochybností: cena za využití služby „platba na dobírku“ není zahrnuta v ceně zboží a bude zpoplatněna částkou, která bude kupujícímu oznámena při volbě této platební metody v objednávkovém formuláři. Cena za „platbu na dobírku“ představuje náklady na využití této platební metody, nikoli poštovné či balné.

6. DODACÍ PODMÍNKY

6.1 Prodávající doručí kupujícímu zboží prostřednictvím dopravce uvedeného v objednávkovém formuláři (dále jen „dopravce“). Na doručení se vztahují obchodní podmínky daného dopravce.

6.2 Na webových stránkách prodávajícího jsou u jednotlivých výrobků uvedeny orientační dodací lhůty, které nejsou závazné. Prodávající se však zavazuje učinit vše pro to, aby bylo zboží dodáno v těchto termínech. Zboží bude doručeno nejpozději do 30 pracovních dnů od uzavření kupní smlouvy, není-li dohodnuto jinak. Lhůta pro dodání začíná běžet dnem následujícím po doručení potvrzení objednávky kupujícímu. Pokud nastanou okolnosti, které mohou ovlivnit termín dodání, prodávající o tom kupujícího bezodkladně informuje. Tím není dotčeno právo kupujícího od smlouvy odstoupit dle těchto obchodních podmínek.

6.3 Kupující je povinen převzít zboží na adrese uvedené v objednávce v čase dohodnutém s dopravcem a v souladu s podmínkami dopravce. Pokud kupující odmítne nebo nepřevezme zásilku bez oprávněného důvodu (např. poškození při přepravě), může prodávající požadovat náhradu škody vzniklé porušením této povinnosti. Výše smluvní pokuty je stanovena minimálně ve výši zaplaceného poštovného a maximálně do 50 % z celkové ceny objednávky. Kupující, který zásilku nepřevzal, bude kontaktován e-mailem s výzvou k informaci, jak má být s objednávkou naloženo. Na odpověď má kupující lhůtu 7 dnů od odeslání zprávy. Pokud kupující požádá o opětovné zaslání vrácené zásilky, prodávající účtuje další manipulační poplatek a poštovné dle platného ceníku. Opětovné zaslání je možné pouze po úhradě předem. Pokud kupující ve stanovené lhůtě nereaguje, objednávka bude prodávajícím stornována.

6.4 V případě, že je zboží doručeno v poškozeném nebo porušeném obalu, nebo je zásilka zjevně neúplná, doporučuje prodávající kupujícímu zásilku od dopravce nepřebírat a neprodleně informovat prodávajícího na telefonním čísle +421 918 347 756 nebo e-mailem na info@truper.cz.

7. ODSTOUPENÍ OD SMLOUVY

7.1 Spotřebitel má právo odstoupit od smlouvy uzavřené na dálku nebo mimo obchodní prostory do 14 kalendářních dnů od převzetí zboží, a to bez udání důvodu.

Pro účely tohoto ustanovení se zboží považuje za převzaté spotřebitelem:

  • (I.) pokud spotřebitel nebo jím určená třetí osoba převezme všechny části objednaného zboží,
  • (II.) pokud se zboží objednané spotřebitelem v jedné objednávce dodává odděleně, okamžikem převzetí poslední části zboží,
  • (III.) pokud se dodává zboží skládající se z více dílů nebo kusů, okamžikem převzetí posledního dílu nebo kusu.

7.2 Právo odstoupit od smlouvy se nevztahuje na:

  • a) zboží upravené podle přání spotřebitele,
  • b) zboží vyrobené na zakázku (např. dioptrické čočky s přesnou dioptrií nebo speciální úpravou),
  • c) zboží určené osobně pro konkrétního spotřebitele.

Takové zboží se v této části VOP označuje jako „zboží na míru“.

7.3 Spotřebitel může uplatnit odstoupení od smlouvy:

  • písemně na adresu: GREEN LINE SLOVAKIA s.r.o., Ďorocká 7, 940 72 Nové Zámky, Slovenská republika,
  • nebo e-mailem: info@truper.cz

7.4 Spotřebitel je povinen zaslat zboží zpět nejpozději do 14 dnů od odstoupení od smlouvy. Lehota se považuje za dodrženou, pokud bylo zboží odesláno nejpozději poslední den lhůty. Náklady na vrácení zboží nese spotřebitel, pokud prodávající nesdělil, že tyto náklady přebírá.

7.5 Pokud spotřebitel zvolil dražší způsob dopravy než nejlevnější standardní, prodávající není povinen hradit rozdíl mezi cenou zvolenou spotřebitelem a cenou nejlevnějšího způsobu doručení.

7.6 Prodávající není povinen vracet platby před obdržením zboží zpět nebo dokud spotřebitel neprokáže jeho odeslání.

7.7 Prodávající vrátí spotřebiteli zaplacenou cenu za zboží do 14 kalendářních dnů od obdržení vráceného zboží stejným způsobem, jaký byl použit při platbě, pokud spotřebitel neurčí jinak. Pokud je zboží poškozené, použité, opotřebované nebo neúplné, prodávající může vrátit cenu sníženou o hodnotu snížení zboží. Spotřebitel odpovídá za snížení hodnoty vzniklé nad rámec běžného nakládání nezbytného pro zjištění vlastností a funkčnosti zboží.

Za nadměrné nakládání se považuje zejména: zboží bez originálního obalu, ochranného pouzdra (pokud bylo součástí dodávky), příslušenství, návodu, štítků, ochranných prvků apod. Doporučuje se zboží pojistit při zpětném zaslání.

7.8 Spotřebitel bere na vědomí, že u zboží vyrobeného na míru nebo upraveného podle jeho požadavků není možné odstoupení od smlouvy.

8. ZÁRUKA A REKLAMACE

8.1 Prodávající poskytuje na veškeré zboží zakoupené přes e-shop záruku 24 měsíců, která začíná běžet dnem převzetí zboží spotřebitelem.

8.2 Záruční doba se prodlužuje o dobu, během které spotřebitel zboží nemohl používat z důvodu záruční opravy.

8.3 Záruka se nevztahuje na vady vzniklé:

  • (a) mechanickým poškozením zboží spotřebitelem,
  • (b) používáním v podmínkách neodpovídajících běžnému prostředí (vlhkost, chemické či mechanické vlivy),
  • (c) zanedbáním běžné péče nebo nevhodným zacházením,
  • (d) nadměrným zatížením nebo použitím v rozporu s pokyny výrobce či technickými normami,
  • (e) událostmi vyšší moci nebo nepředvídatelnými okolnostmi,
  • (f) náhodným poškozením, zhoršením stavu,
  • (g) neodborným zásahem, poškozením při dopravě, vodou, ohněm nebo jiným zásahům vyšší moci,
  • (h) úpravou zboží třetí osobou.

Pro zamezení pochybností se záruka nevztahuje na běžné opotřebení zboží či jeho částí způsobené používáním.

8.4 Spotřebitel může uplatnit reklamaci:

  • písemně na adresu: GREEN LINE SLOVAKIA s.r.o., Ďorocká 7, 940 72 Nové Zámky, Slovenská republika,
  • nebo e-mailem: info@truper.cz

8.5 K reklamaci musí spotřebitel doručit:

  • reklamované zboží se vším příslušenstvím,
  • fakturu nebo doklad o koupi,
  • reklamační formulář s údaji: jméno, adresa, telefon, e-mail, číslo objednávky, datum doručení zboží, popis vady, požadovaný způsob vyřízení reklamace, podpis.

Neúplné reklamace budou považovány za neoprávněné.

8.6 Pokud bylo k objednávce dodáno i zboží od třetí strany (např. čočky ke sklenicím), spotřebitel je povinen reklamované zboží doručit odděleně.

8.7 Při objednávce více položek, které byly dodány v jedné zásilce, reklamace jedné položky neovlivňuje práva spotřebitele na ostatní zboží.

8.8 Reklamace se vyřizuje pouze k vadám uvedeným v reklamačním formuláři.

8.9 Prodávající vyřídí reklamaci:

  • ihned, nejpozději však do 3 pracovních dnů při jednoduchých případech,
  • při složitých případech do 30 dnů od uplatnění reklamace, pokud je nutné odborné posouzení.

Po uplynutí lhůty může spotřebitel odstoupit od smlouvy.

8.10 Způsob vyřízení reklamace určuje prodávající podle povahy vady:

(a) Odstranitelná vada:

  • (I.) prodávající vadu odstraní,
  • (II.) vymění vadný díl na žádost spotřebitele, pokud nejsou nepřiměřené náklady,
  • (III.) vymění vadný díl podle vlastního rozhodnutí, pokud tím nezpůsobí spotřebiteli závažné obtíže.

(b) Neodstranitelná vada:

  • (I.) prodávající vymění zboží,
  • (II.) spotřebitel může odstoupit od smlouvy.

(c) Neodstranitelné vady dávají spotřebiteli právo na slevu z ceny zboží.

Při výměně začíná nová záruční doba běžet dnem převzetí nového zboží.

8.11 U reklamací:

  • do 12 měsíců od koupě může prodávající reklamaci zamítnout jen na základě odborného posouzení; náklady nese prodávající,
  • po 12 měsících od koupě, pokud reklamaci zamítl, uvede spotřebiteli, komu může zboží zaslat na odborné posouzení; náklady nese prodávající.

8.12 Spotřebitel byl řádně poučen o svých právech podle § 622 a § 623 občanského zákoníku. Uzavřením smlouvy potvrzuje, že tyto podmínky četl a rozumí jim.

8.13 O vyřízení reklamace bude spotřebitel informován e-mailem, telefonicky a/nebo písemně a obdrží písemný doklad nejpozději do 30 dnů od uplatnění reklamace.

9. OCHRANA OSOBNÍCH ÚDAJŮ

Osobní údaje spotřebitele bude prodávající zpracovávat v souladu s nařízením Evropského parlamentu a Rady (EU) 2016/679 (obecné nařízení o ochraně osobních údajů, tzv. GDPR), zákonem č. 110/2019 Sb., o zpracování osobních údajů, a v rozsahu a za podmínek uvedených v dokumentu Zásady zpracování osobních údajů, dostupném na webových stránkách prodávajícího. Spotřebitel bere na vědomí, že jeho osobní údaje jsou zpracovávány za účelem uzavření a plnění kupní smlouvy, vedení uživatelského účtu a plnění právních povinností prodávajícího. Spotřebitel uděluje souhlas s tímto zpracováním a prohlašuje, že byl seznámen se svými právy podle GDPR.

10. KONTAKTNÍ ÚDAJE PRODÁVAJÍCÍHO

GREEN LINE SLOVAKIA s.r.o.
Sídlo: Ďorocká 7, 940 72 Nové Zámky, Slovenská republika
E-mail: info@truper.cz
Telefon: +421 918 347 756
Adresa pro doručování písemností a reklamací: shodná se sídlem společnosti.

11. VŠEOBECNÁ USTANOVENÍ

11.1 Kupující může po odeslání objednávky nebo po registraci obdržet informační e-maily s nabídkami zboží, akcemi a novinkami prodávajícího. Kupující může zasílání těchto zpráv kdykoliv zrušit prostřednictvím odkazu uvedeného v každém e-mailu.

11.2 Tyto Všeobecné obchodní podmínky (dále jen „VOP“) nabývají účinnosti vůči spotřebiteli dnem uzavření kupní smlouvy.

11.3 Prodávající je oprávněn jednostranně kdykoli změnit nebo doplnit tyto VOP. Pro vztah mezi spotřebitelem a prodávajícím se použijí VOP platné a účinné v době uzavření kupní smlouvy.

12. MIMOSOUDNÍ ŘEŠENÍ SPORŮ

12.1 Spotřebitel má podle § 20d a násl. zákona č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele, právo na mimosoudní řešení spotřebitelského sporu, který vznikl z kupní smlouvy. Subjektem mimosoudního řešení spotřebitelských sporů je:

Česká obchodní inspekce (ČOI)
se sídlem: Štěpánská 15, 120 00 Praha 2
internetová adresa: www.coi.cz

Spotřebitel může podat návrh na zahájení mimosoudního řízení nejpozději do 1 roku ode dne, kdy uplatnil své právo, které je předmětem sporu.

12.2 Pro řešení sporů online může spotřebitel využít platformu ODR (Online Dispute Resolution) dostupnou na adrese: https://ec.europa.eu/consumers/odr/

12.3 Kontaktním místem podle nařízení Evropského parlamentu a Rady (EU) č. 524/2013 ze dne 21. května 2013 o řešení spotřebitelských sporů online je:

Evropské spotřebitelské centrum Česká republika
se sídlem: Štěpánská 15, 120 00 Praha 2
internetová adresa: www.evropskyspotrebitel.cz

13. ZÁVĚREČNÁ USTANOVENÍ

13.1 Tyto VOP jsou platné a účinné od 01.11.2025.